Find your diamond
Find your jewelry
shape
carat
color
clarity

More opalescent gems? Yes, please!

Cerulean

Brilliant_Rock
Joined
Sep 13, 2019
Messages
1,836
Found a 1.22 friend for the 2.76. Now I seriously need to stop buying these!


Omgggg that is BEAUTIFUL- was that horoscope gems too?

I loooove that one! I actually like it as well as the pear. Hope this means you nabbed it?
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879

Laurainthesky

Shiny_Rock
Joined
Feb 14, 2021
Messages
241

T L

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Sep 20, 2008
Messages
23,757
A pink/lavender spinel like the ones on the first page, but I would call this cloudy or sleepy, rather than opalescent.

I’m a spinel junkie, so I have @Freke to thank for that because I never liked them until she made me see their true beauty. 4FB9D3ED-58A1-476B-BFA8-7C5DA3F69D1D.jpeg
 

T L

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Sep 20, 2008
Messages
23,757
I also have this weird violet tourmaline with a blue flash coming out of it at one point (upper right in photo). I’m not sure if that’s from a fracture splitting the light, or what????

Sorry for the blurry pic.

CECB3172-765A-4F8D-98D2-FECEE6486FEB.jpeg
 

Bron357

Ideal_Rock
Premium
Joined
Jan 22, 2014
Messages
5,161
There’s a saying “in for a penny, in for a pound” .
Hmmm, I may well be throwing good money after bad but I’m getting my “random” Etsy seller to set my opalescent sapphire into a diamond halo.
how will this end? :think:
 

OreoRosies86

Ideal_Rock
Premium
Joined
Dec 25, 2012
Messages
3,318
Thanks all! I’ve had this spinel since last summer and still haven’t given the go ahead on any settings... it’s a cool stone, I don’t want to mess it up :lol::errrr:
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879
Stone arrived today! Man these are sooo hard to get good pics of. I can't capture what I see IRL. it's both saturated and glowy/soft. Tried my best with pics but they just dont quite get it right. I'll try to take more in the next few days 20210303_122145.jpg 20210303_121936.jpg 20210303_122136.jpg 20210303_122211.jpg 20210303_122057.jpg

It's such a unique stone! I do love it, but wish I had been fast enough to grab one of the *slightly * more opalescent ones.
 

Cerulean

Brilliant_Rock
Joined
Sep 13, 2019
Messages
1,836
Stone arrived today! Man these are sooo hard to get good pics of. I can't capture what I see IRL. it's both saturated and glowy/soft. Tried my best with pics but they just dont quite get it right. I'll try to take more in the next few days 20210303_122145.jpg 20210303_121936.jpg 20210303_122136.jpg 20210303_122211.jpg 20210303_122057.jpg

It's such a unique stone! I do love it, but wish I had been fast enough to grab one of the *slightly * more opalescent ones.

It’s really pretty - I love the color and it looks really saturated!
 

Cerulean

Brilliant_Rock
Joined
Sep 13, 2019
Messages
1,836
Okay so definitely don’t want to hijack this thread @lovedogs but I just saw these to die for opalescent sapphires - the two light blue ones on the biggest and smaller ruby pin and how fun are the color combinations...this is more an opalescent gem appreciation post because I certainly don’t have 11k for hair pins laying around! :lol: But if I did...I would snag these!


F14CD5D7-DD27-45E5-B116-225C528D3B86.jpeg
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879
Okay so definitely don’t want to hijack this thread @lovedogs but I just saw these to die for opalescent sapphires - the two light blue ones on the biggest and smaller ruby pin and how fun are the color combinations...this is more an opalescent gem appreciation post because I certainly don’t have 11k for hair pins laying around! :lol: But if I did...I would snag these!


F14CD5D7-DD27-45E5-B116-225C528D3B86.jpeg

OMG I wish I could buy the 2 opalescent ones!!!!! Damn.
 

Cerulean

Brilliant_Rock
Joined
Sep 13, 2019
Messages
1,836
OMG I wish I could buy the 2 opalescent ones!!!!! Damn.

Right??? I want to pluck them out...they are spectacular! I knew you might drool over them like I did.... :lol:

Can you imagine a toi et moi with them??? :kiss2:

Ugh now I am just whetting an appetite for something I will never indulge in...hahah
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879
Right??? I want to pluck them out...they are spectacular! I knew you might drool over them like I did.... :lol:

Can you imagine a toi et moi with them??? :kiss2:


Ugh now I am just whetting an appetite for something I will never indulge in...hahah

That's my plan with my opalescent gems! Plotting a toi et moi :)
 

OreoRosies86

Ideal_Rock
Premium
Joined
Dec 25, 2012
Messages
3,318
Stone arrived today! Man these are sooo hard to get good pics of. I can't capture what I see IRL. it's both saturated and glowy/soft. Tried my best with pics but they just dont quite get it right. I'll try to take more in the next few days 20210303_122145.jpg 20210303_121936.jpg 20210303_122136.jpg 20210303_122211.jpg 20210303_122057.jpg

It's such a unique stone! I do love it, but wish I had been fast enough to grab one of the *slightly * more opalescent ones.

I’m in love. If you EVER decide it’s not for you, shout out OreoRosie86 on louptroop and I will swoop in :lol:

It’s fabulous!
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879
:oops2:

Ooooooooooo of COURSE hence the "friend"!!!! I am so excited to see this....

:) I haven't decided about metals or overall design though I have a few ideas. I am going to wait until I have both stones and then try to figure out potential designs. Thinking that I might have either Daniel M or DK make it :)
 

lovedogs

Super_Ideal_Rock
Premium
Joined
Jul 31, 2014
Messages
12,879
I’m in love. If you EVER decide it’s not for you, shout out OreoRosie86 on louptroop and I will swoop in :lol:

It’s fabulous!

awww, will do! Thanks! I am excited to take some daylight pics, because when I took the pictures yesterday it was dark/raining so no sunlight.
 
Be a part of the community It's free, join today!
    Queen Elizabeth II and Prince Philip’s Love Story told through Jewelry
    Queen Elizabeth II and Prince Philip’s Love Story told through Jewelry
    Style File: Emma Watson
    Style File: Emma Watson
    F. Scott Fitzgerald and Zelda Sayre's Wedding
    F. Scott Fitzgerald and Zelda Sayre's Wedding

Need Something Special?

Get a quote from multiple trusted and vetted jewelers.

Holloway Cut Advisor



Diamond Eye Candy

Click to view full-size image.
Top